واکسیناسیون فلج اطفال کودکان به مناسبت هفته سلامت

دوشنبه، 3 ارديبهشت 1403 11:25

به گزارش روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی قمصر ،دهیار قمصر با اشاره به آغاز واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر پنج سال گفت: مرحله اول این طرح به مناسبت هفته سلامت با همکاری مرکز بهداشت و درمان روستا از 2 اردیبهشت آغاز شده و تا 4 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دوست محمدی  با بیان اینکه در قالب این طرح همه کودکان زیر پنج سال واکسن تزریق خواهد شد، افزود: کودکان غیر ایرانی ساکن در روستا نیز مشمول این طرح خواهند بود.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد که برخی بیماری‌های تقریبا ریشه کن شده به علت کاهش سطح واکسیناسیون مجددا در نقاط مختلف جهان مشاهده شوند؛ در همین راستا نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از این روند طرح واکسیناسیون فلج اطفال را در برخی از نقاط کشور مجددا شروع کرده است.

دهیار قمصر با بیان اینکه طرح واکسن فلج اطفال کودکان در دو مرحله انجام می‌شود، اضافه کرد: والدین می‌توانند برای واکسینه کردن کودکان خود از 2 اردیبهشت تا 4 اردیبهشت و در مرحله دوم از 30 اردیبهشت تا 1 خرداد به مرکز بهداشت و درمان روستا نیز مراجعه نمایند.

«پولیو» یا «فلج اطفال» یک بیماری ویروسی و به شدت ساری است که به ویژه در کودکان زیر پنج سال می‌تواند به ناتوانی دایمی جسمی و حتی مرگ منجر شود.

 

آخرین بروز رسانی مطلب در دوشنبه، 3 ارديبهشت 1403 11:25